De etalage is het visitekaartje van je winkel. Het is belangrijk om originaliteit uit te stralen en rekening te houden met de stijl en de doelgroep die je wilt aanspreken. Als je etalage er rommelig, stoffig of saai uitziet, is de kans groot dat de consument zal doorlopen. Een etalage die er goed verzorgd uitziet, zal meer mensen naar binnen trekken.
Het is dus belangrijk om de inrichting van de etalage goed en slim aan te pakken. Wat wil je uitstralen? Welk product zet je in de kijker? Wat wil je laten zien aan de consument en tijdens welk seizoen?
Eerst nog een paar algemene tips:
- Zorg dat de etalage goede verlichting heeft waardoor de producten mooi uitkomen
- Zorg dat de etalage schoon is en goed bijgehouden wordt
- Werk met thema’s in je etalage en wanneer je decoratie gebruikt zorg dan dat het een versterking van de collectie is
- Hou je etalage overzichtelijk
- Zorg voor een etalage met stopkracht
5 ideeën om van je etalage een echte blikvanger te maken
Idee 1: Laat ze lachen
Humor is een geweldig thema voor je etalage. Weet je bij de voorbijgangers een lach op het gezicht te toveren? Reken dan maar dat ze graag eens naar binnen lopen, of een foto delen op hun sociale media. Zo zette Lodoux een echte toiletpot in de etalage van The Box Hasselt.
Idee 2: Een beetje groen
Planten en bloemen geven je etalage niet alleen een beetje levendigheid, maar fleuren je presentatie ook flink op. Wees creatief met hoe je planten of bloemen gebruikt. Van enkel een plant in een pot hoef je geen stopping power te verwachten, maar een opvallende groene etalage doet wonderen. Beoordeel zelf of WONDR.Care erin geslaagd is om in The Box Oostende een opvallende etalage te maken met groen. Onnodig te vermelden dat dit groen ook bij je concept moet passen.
Idee 3: Een tipje van de sluier
Gebruik een beetje mysterie. Licht in je etalage een tipje van de sluier op en maak passanten nieuwsgierig naar wat je te bieden hebt.
Idee 4: Geef je etalage een gezicht
Als iets de ogen van een voorbijganger weet te trekken, dan is het wel een ander paar ogen. Gezichtjes creëren in de etalage is een simpele en doeltreffende manier om de blik van je potentiële klanten als een magneet naar je etalage te trekken.
Idee 5: Herhaling, herhaling, herhaling
Tenslotte een laatste tip: maak gebruik van herhaling. Plaats een paar producten op een rijtje en klaar is kees!
Heb je zelf een goede tip voor een opvallende etalage? Stuur hem - liefst met foto - door naar esther.vandebroek@stebo.be en wij delen deze met veel plezier op onze sociale media!