
Ondernemers in The Box Gent Nederkouter.

L’âge des Merveilles
Nieuwe kledinglijn voor 55+ dames. Deze kledinglijn wordt ontworpen door en voor ouder wordende vrouwen op de werkvloer,. Ze houdt rekening met de veranderingen van het lichaam van ouder wordende vrouwen. Ze zal zich vooral focussen op de mooie kanten van de vrouw, terwijl ze de kwaaltjes camoufleert. Zo kan zij zich lekker voelen in haar outfit, terwijl ze stijlvol voor de dag komt.55+ is de tijd van jouw leven, van daar de naam:
un ” âge des Merveilles” !
In The Box van: 12 augustus 2025 – 23 augustus 2025
Openingsuren
Van dinsdag 12/08 tot en met donderdag 14/08 open van 13u tot 18u
Van zaterdag 16/08 tot en met zondag 23/08 doorlopend open van 10u tot 18 uur
Locatie
The Box Gent Nederkouter
Nederkouter 11
9000 Gent
Wat is de missie van je bedrijf?
Het zelfvertrouwen van de ouder wordende dames op de werkvloer terug geven.
Iedereen moet steeds langer werken, en dit zorgt ervoor dat steeds meer 55+ vrouwen zullen werken onder de leiding van jongere collega s. Dit verloopt niet altijd even makkelijk, men voelt zich niet begrepen, wat veel stress kan geven.
Hoe bezorg jij jouw klanten een unieke ervaring?
Hoe jij je voelt straalt zich uit naar buiten. Als je het moeilijk hebt om je goed te voelen op een bepaalde plaats of in een bepaalde situatie, zal je al makkelijker de sprong maken om je zelfvertrouwen te herwinnen als je aantrekkelijk voor de dag komt.
Wie zijn je ideale klanten?
De 55+ dames met stijl.
Wat inspireerde je om dit bedrijf te starten?
In mijn werkomgeving ontmoet ik dagelijks heel veel mensen van alle leeftijden, waaronder veel vrouwen van deze leeftijd die alleen maar allemaal hetzelfde vertellen. Ze voelen zich minder goed in hun vel door de kwaaltjes van de leeftijd, en voelen zich niet altijd begrepen door de jongere collega’s. Indien het gaat over jongere leidinggevenden, voelen ze zich niet altijd begrepen, en kunnen deze kwaaltjes soms echte problemen worden waardoor de 55+dame het soms echt wel benauwd krijgt op haar werk. Het uiterlijke is helemaal niet alles in het goed gevoel, maar ik denk dat het wel een eerste, de snelste, en heel belangrijke stap is naar meer zelfvertrouwen. Dat zelfvertrouwen wil ik stimuleren binnen mijn eigen leeftijdsgroep.
Wat vind je het leukst aan het ondernemerschap?
De creativiteit boeit me enorm, het kunnen realiseren van mijn kinderdroom om zelf kleren te ontwerpen, en zo voelen wat echt belangrijk is in het leven, namelijk plezier kunnen beleven in het werk.
Op welke prestatie ben je als ondernemer het meest trots?
Jaren lang uitstelgedrag om allerlei redenen heeft plaats gemaakt voor een sprong in het ongewisse, het geeft energie, je voelt opnieuw dat je leeft en niet geleefd wordt!
Ik denk dat het een reëel gat in de markt is om kleding te vinden die ECHT past bij ouder wordende vrouwen. De modetrend houdt geen rekening met de veranderingen van het lichaam. Daardoor passen nieuwe trends niet altijd goed bij de 55+ vrouw. Mijn kleding lijn doet dit op de eerste plaats.
Welk advies heb je voor andere ondernemers?
Blijven geloven in jezelf, je bent zelf de creator van jouw droombaan!
Waarom koos je voor een pop-upconcept?
Omdat ik enkel online zal verkopen en wil ik graag persoonlijk contact maken met mijn doelgroep, zien wat de reacties zijn, wat de noden zijn, luisteren naar hen… om zo mijn kleding lijn verder uit te breiden in functie van wat ik zal geleerd hebben.
Hoe speel jij met je onderneming in op duurzaamheid?
Het gaat absoluut om ” slow” fashion, geen mode trends, geen collectie per seizoen. In de keuze van de stoffen en de modellen ga ik voor hoge kwaliteit en duurzaamheid. Mijn stukken zullen perfect passen bij een capsule garderobe, tijdloze modellen, waarmee je een waaier aan mogelijkheden tot combinatie zal hebben met de bestaande kleding van de garderobe .
Waar sta je over 5 jaar? Wat zijn je dromen of toekomstplannen voor je bedrijf?
Mijn kleding lijn uitbreiden, ik heb nu maar een paar stukken kunnen ontwerpen omwille van de kostprijs, ik hoop dat ik binnen 5 jaar voor elk body type van de 55+ een mooie collectie mag aanbieden.
Ik koos voor The Box omdat…
Het is een uniek concept , een ideale plek om contact te kunnen leggen met mijn doelgroep.