theBox_logo+baseline_apart_CMYK

Praktische tips voor meer winkelbeleving

05 mei 2021

  1. Home
  2. /
  3. Corona, Tips
  4. /
  5. Praktische tips voor meer...

In onze huidige anderhalvemetermaatschappij is het belangrijk om het shoppen zo vlot en aangenaam mogelijk te laten verlopen. Enkele tips voor meer winkelbeleving in deze lastige coronatijden:

  1. Lok je klanten digitaal

Gebruik online kanalen om mensen naar je winkel te lokken. Offline klanten blijven de interessantste. Mensen die speciaal naar jouw winkel komen, staan open voor verleiding en zijn bereid zich onder te dompelen in jouw wereld.

  1. Communiceer positief

Iedereen is de coronamaatregelen en lockdown meer dan beu. Bied je klanten een aangename winkelervaring en vermijd onnodige handelingen of vervelende situaties. Communiceer met een kwinkslag en laat steeds je merk zien. Denk bijvoorbeeld aan mondmaskers met je logo, affiches en richtlijnen in je huisstijl en gepersonaliseerde ontsmettingsgel.

  1. Runshoppen

Het gezellige funshoppen heeft plaatsgemaakt voor snel runshoppen. Maak het je klanten gemakkelijk met duidelijke signalisatie, zoals pijlen op de grond, anderhalve meter stickers en eenrichtingsverkeer. Creëer eventueel een aparte afhaalbalie voor bestellingen. Zorg ook voor een aangename sfeer door bijvoorbeeld rustgevende muziek, frisse geur en/of verse bloemen of planten.

  1. Uitstallen

Onder het motto “kijken mag, maar aanraken niet” stal je zoveel mogelijk producten uit, voorzien van de nodige info, zodat klanten niet te veel moeten aanraken. Zet indien mogelijk personeel in om je artikelen te tonen aan je klanten.

  1. Digitaal in het nieuwe normaal

Op digitale schermen kun je allerlei boodschappen communiceren. Contactloos betalen en zelfbediening zijn door corona steeds meer in trek en zullen ook na de crisis blijven.

  1. Samenwerken

Concepten die meer inzetten op communities, hybride concepten, lokaal en duurzaamheid lijken meer dan ooit de toekomst te zijn. In deze moeilijke tijden hebben mensen bovendien nood aan steun van elkaar. Zoek daarom verbinding met je klanten, zo blijf je top-of-mind.