
Ondernemers in The Box Antwerpen

spread the love by lb/juwelen
‘spread the love by lb’ zijn handgemaakte juwelen. Ik laat me inspireren door verschillende materialen en creëer unieke stukken. Van tijdloze klassiekers tot creaties geïnspireerd door de nieuwste trends – altijd met een persoonlijke twist en soms een vleugje fun. Mijn ontwerpen variëren van speelse kleuren tot zachte pasteltinten en elegante combinaties van verguld en wit.
In The Box van: 24 maart 2025 – 6 april 2025
Openingsuren
dinsdag tem zaterdag: 11u-18u
zondag 13u-17u
Locatie
The Box Antwerpen
Kloosterstraat 177
2000 Antwerpen
Wat is de missie van je bedrijf?
spread the love by lb’ zijn handgemaakte juwelen met een duidelijke missie. Bij elke aankoop gaat een bijdrage naar ‘Kom op tegen kanker’. Een juweel kopen – voor jezelf of iemand anders – is zo ook een gebaar van liefde in de strijd tegen kanker. Het is een doel dat ons allemaal en mij persoonlijk raakt, want ik verloor zelf mijn zus aan deze vreselijke ziekte.
Hoe bezorg jij jouw klanten een unieke ervaring?
Ik bezorg mijn klanten een unieke en warme ervaring door meer te bieden dan alleen een handgemaakt juweel. Met elke aankoop steunen ze de strijd tegen kanker. zo wordt een juweel niet alleen een geschenk voor henzelf of iemand anders, maar ook een klein gebaar van liefde en steun waarmee ze een verschil kunnen maken.
Wie zijn je ideale klanten?
Mijn ideale klanten zijn mensen die niet enkel van creativiteit en schoonheid genieten maar die ook het goede doel een warm hart toedragen.
Wat inspireerde je om dit bedrijf te starten?
Na het overlijden van mijn zus aan kanker, ben ik volledig gecrasht. Als soort therapie ben ik voor mezelf juwelen beginnen maken (zij had zelf ook een juwelenmerk). Dit werd een helend proces voor mij. Vrienden en kennissen hebben me gemotiveerd om mijn creaties te verkopen. Als belangrijkste missie heb ik me voorop gesteld om hiermee de strijd tegen kanker te steunen. Wat klein is begonnen is ondertussen uitgegroeid tot een juwelenmerk met verschillende collecties door de jaren heen.
Wat vind je het leukst aan het ondernemerschap?
Het creatieve proces inspireert mij het meest en geeft mij de grootste voldoening. Telkens nieuwe collecties maken en veel uitproberen. Het idee dat ik ermee ook een steentje kan bijdragen tot de strijd tegen kanker geeft mij ook bijzonder veel voldoening.
Op welke prestatie ben je als ondernemer het meest trots?
Voor mij is de belangrijkste prestatie dat mijn juwelenmerk een hoger doel dient en dat ik ondertussen hiervoor ‘gekend’ ben.
Welk advies heb je voor andere ondernemers?
Durf de stap te zetten naar ondernemerschap. Wees voorbereid, maar beredeneer het echter niet kapot want dan zal je de stap nooit zetten. Doe het vooral met passie. Het is soms een bumpy road, waarbij je dingen moet uitproberen. Als het niet werkt, verlies er dan niet teveel tijd mee, en zoek een andere manier om toch te lukken. Groei organisch, geef het de tijd.
Waarom koos je voor een pop-upconcept?
Ik wil mijn merk verder uitbreiden en kenbaar maken aan een groter publiek.
Hoe speel jij met je onderneming in op duurzaamheid?
Duurzaamheid is niet meteen het doel bij mijn merk maar ik vind het leuk om bepaalde (oudere) juwelen of stukken uit elkaar te halen en onderdelen ervan te verwerken in nieuwe creaties. Zo heb ik in mijn laatste en huidige collectie bvb. ook oude herenhemden ‘verscheurd’ en deze verwerkt in mijn juwelen en accessoires.
Wat is het mooiste compliment dat je ooit kreeg van een klant?
Van een klant, zelf ex-kankerpatiente kreeg ik volgend bericht nadat ik mijn klanten had bedankt voor al hun steun in het afgelopen jaar: “Jij verdient ook een ‘dank je wel’ als initiatiefneemster van ‘spread the love’ en bezielster van een mooie strijd!”.
Ik koos voor The Box omdat…
de ondersteuning is fantastisch alsook de voorzieningen die een totaalpakket bieden aan een interessante prijs.